DIABOLICAL RÖPORTAJI (Şubat 2015)


DIABOLICAL

18 yılı geride bıraktınız, grup olarak ne gibi çalışmalar yaptınız günümüze kadar? Grubu hiç tanımayan insanlar için Diabolical’ı nasıl tanımlarsınız?
Carl S. :
Toplamda 5 albüm yayınladık, Neogenesis’de son albümümüz. Var olduğumuz 18 yıl boyunca grup olarak müzik içerisinde bir seyahatteydik. Neogenesis albümü ile hala geliştiğimizin büyük bir kanıtıyız. Bugünlerde death metalin ve black metalin arasında ki sınırları farklı bir kenara çekiyoruz. Bu çalışmamız hem tematik hem de müzik olarak dikkat çekici derecede derin. Eğer Neogenesis’den bir parça dinlerseniz, her dinlediğiniz de yeni elementler keşfetmeniz mümkün, enstrümanlar olsun, şarkı yapıları olsun, sözler ya da roman olsun bir çok yönü var içerisinde.

Bu sohbete ilk olarak senin hakkında başlamak istiyorum Carl. Bir dönem grupta davulcu olarak görev aldın ama daha sonra gitara geçtin. Ana besteci sen misin ya da grubun genel sorumluluğu senin üstünde mi? Bu enstrüman ve eleman değişimi nasıl yaşandı?
Davulcu olarak Diabolical’da başladığım doğru. Önce ki gitaristimiz ayrıldığında yeni bir gitarist bulmaktansa benim gitar partlarını öğrenmem ve yeni bir davulcu bulmamız daha kolay görünüyordu. O zaman yapmamız en doğru şey buydu ve bizde olduğu gibi devam ettik. Asıl besteci değilim, Diabolical da yaptığımız şey bir takım çabası açıkçası. Grup için çok şey yapıyor, bir çok sorumluluk alıyor ve bir çok kısmı ben yazıyor olmama rağmen. Diabolical hayatımın ve kişiliğimin büyük bir kısmını oluşturuyor. Grup ile ilgilenmediğim çok fazla bir gün geçirmemişimdir.

Diabolical için gruba girip çıkan elemanlara baktığımızda davulcu pozisyonunun da kötü şans yaşanıyor gibi görünüyor. Bunun arkasındaki nedenler ne? Her zaman extreme metal müzik piyasalarında adanmış ve iyi bir davulcu sorunu yaşandığını gözlemlemişimdir, İsveç’te de bu problemi yaşıyor musunuz?
Yıllar içerisinde grupta yaşanan eleman değişiklikleri sıradan olmayan bir hikaye değil. Yıllardır stabil bir kadroya sahibiz şu an. Çok uzun zamandır devam ediyoruz ve insanların gruba girip çıkması ve kendilerine farklı öncelikler bulmaları çok bilindik bir şey. Dediğim gibi şu an kadromuz stabil ve biz çok iyi dört arkadaşız ve umuyorum ki uzun yıllar bu durum değişmeyecek.

İlk iki albümünüz Scarlet record tarafından yayınlanmıştı, son iki albümünüz ise ViciSolum prod. tarafından. İki firma arasında ki farklar neler?
ViciSolum ile çok mutluyuz ve onlar ile çalışmak her zaman çok rahatlık vericiydi. Firmanın yöneticisi Thomas ile aramızda bir güven ilişkisi var ve Neogenesis romanını-kitabını yayınlamak gibi beklenmeyen deneyimleri yapmamıza izin verdi. Uzun yııllardır bu firmaylayız ve ondan öncesi sadece bir geçmiş bizim için.

Neogenesis albümü müzik piyasasında bana hem müzik hem de özellikle promosyon ve konsept olarak yeni bir başlangıç gibi geliyor. Sen ne düşünüyorsun?
Önceki albümlerimize harcadığımızdan çok daha fazla zaman ve emek harcadık Neogenesis için. Müzisyen olarak geliştik, daha bilgiliyiz ve Diabolical’ı sonra ki adımlara taşıyacak şeyler hakkında çok daha fazla farkındalık içerisindeyiz ve bu şekilde davrandık. Neogenesise çok fazla yatırım yaptık ve bu sıkı çalışmamız sonuçlarını gösterdi ve bir değişiklik yarattı.

Neogenesis’in yaratım, kayıt ve prodüksiyon aşamasından konuşalım biraz. Şarkılar ve temalar baya konseptsel görünüyor. Bize tüm bu aşamaları biraz anlatabilir misin?
Evet, Neogenesis konsept bir albüm. Dünyanın sonu ve onun arkasında yatan şeyler hakkında anlatılan bir roman ile birlikte gelen bir albüm. Kitabın her sayfası başlığı paylaşıyor ve albümde ki her bir şarkı ile bağlantılı. Sözler ve müzik romanın hikayesini yansıtıyor ve dinleyiciye/okuyucuya daha derin bir deneyim yaşatmak için yaratılan bir fikir bu.

Neogenesis’in sunumu kitapçık olarak şimdiye kadar gördüğüm en değişik sunum olabilir, rahatlıkla söyleyebilirm ki bir kitapçık değil koca bir kitap gibi. Bunun arkasında ki hikaye ne? Bu albüm için çok çabalamış olmalısınız.
Evet, bu özel bir albüm. Albümü tamamlamamız normalde harcadığımız zamandan çok uzun bir zaman aldı ama sonunda sonuçtan memnunduk. Kitabı yazmam benim birkaç yılımı aldı ve müziği yazmak için çok uzun zaman harcadık ve sonrasında kitap ile uyumlu hale getirdik. Hikaye kıyametten sonra tek kurtulan, hayatta kalan kişi üzerine kurulu. Onun bu yolculuğu hem halüsinojen hem de felsefi ve yeni dünyayı ve kendini keşfediyor. Müzik ve sözler farklı perspektiflerden hikayeyi anlatıyor ve tüm bu üçünün uyumu tüm kişisel kısımlardan çok daha büyük bir şey.

Yakın gelecekte grup için planlarınız neler? Daha fazla turlamak ve konser vemek gibi planlarınız var mı? Aynı zamanda bu albümünüzün ardından ne gibi tepkiler alıyorsunuz?
Bazı festivallerde çalacağız, İsveç, Çek cumhuriyeti, İngiltere vs. gibi. Neogenesis e gelen tepkiler hiçbirşey değil ama inanılmazdı, insanların reaksiyonlarına karşı gayet ağır başlı yaklaştık ama şu gerçek ki insanlar bundan çok hoşnut kaldılar.

İki yeni video klip çektiniz Neogenesis için. Bunlar dışında konser DVD si gibi başka görsel planlarınız var mı?
O kadar çok planlarımız var ki! Ama şu an hiç biri son olarak bir karara bağlanmadı bu nedenle çok fazla bir şey diyemem. Bu aralar sıklıkla web üzerinden facebook twitter ya da web sayfamızdan haberlere bakarak olun.

Daha önce Türkiye de çalacağınıza dair bazı dedikodular dolaşıyordu ama konser olmadı. Hala burada çalmak gibi planlarınız var mı?
Tekrar Türkiye de çalmamız için uygun bir teklif alırsak neden olmasın. Ama şu an Türkiye için bir planımız yok. Bunu okuyan ve orada çalmamızı isteyen okuyucular varsa lütfen ilk yerel organizatörlere sormalılar ve bizimle bağlantıya geçmelerini istemeliler.

Son sorularımdan biri tüm dünya da yüzleşmek zorunda kaldığımız yaşanan olaylar ve çatışmalar hakkında olacak. İsveç den tüm bu yaşananlar nasıl görünüyor? Orta doğunun batılı ve Amerikan güçleri tarafından işgali, savaşlar, dindarlığın yükselişi, kapitalizm, Suriye de ki iç savaş, cihatçılar, Rusya’nın işgalleri ve tecavüzleri ve yaşanan çok daha fazlası…
Dünya devleti düşüncesi beni açıkçası bu aralar çok kaygılandırıyor ve bu Neogenesis’in temasının neden dünyanın sonu olgusu olmasının nedeni. İnsanlığın bir zamanda ki bir nokta da kendi yolunu seçmek zorunda kalacağına inanıyorum ve bunun geri dönüşü olmayacak. Şu an ki çatışmaların öncekinden çok daha kötü olması hiç iyi görünmüyor ve beni korkutuyor,ekonomik dizilimimiz şu an yıkılma noktasında ve çoğu insan kalıtsallaşmış problemlere ve yüzleşmek zorunda olduğumuz zorluklara karşı istekli bir inkar içerisinde bunlara yenik düşüyorlar. Eğer her birimiz ve herkes kişisel ve kollektif olarak değişim içerisine girmezler ise korkarım ki bizden sonra ki nesiller bu dünya üzerinde olmayacak.

Röportajı Extreminal’in klasik bir sorusu ile bitirmek istiyorum, senin metal müzik dinlemeye başladığın zamanlar ile günümüz metal müzik piyasası arasında ki değişiklikler neler?
Günümüzde her şey çok daha hızlı. Teknoloji her şeyi itiyor ve daha hızlı hareket etmek zorunda bırakıyor, buna müzik endüstrisi de dahil. Yavaş yayılan fiziksel formatlardansa Spotify gibi online dağıtım servisleri aracılığı ile müzik elinizin altında, albüm yayınlamada ki dalgalanmalar çok daha hızlı ve siz de grup olarak aynı şekilde dışarıda ki bir çok gruptan ses dalgalarından hızlı ve daha gürültülü olmak zorundasınız. Bu dünyayı değiştiriyor ve biz müzisyenler için zor zamanlara neden olmasına rağmen, yolun nereye gideceğiniz görmek gerçekten çok ilgi çekici olacak.

Extreminal magazine gösterdiğin ilgi ve katılımın için çok memnunum. Okuyucularımıza söylemek istediğin son sözlerini alalım…
Bizi Spotify, Facebook, Twitter ve Instagram’da takip edin. Neogenesis albümümüzü dinleyin ve müzik sizi ikna ederse tam bir deneyim için Neogenesis’in kitabını da alın. Umuyorum ki yakınlarda bir zamanda Türkiye de bir konserde sizinle görüşürüz.


Yazar: Cenk A.

 




BURIAL INVOCATION Röportajı  KNELL Röportajı  PERSECUTORY Röportajı  BLACK OMEN - VIDEO Röportajı  OHOL YEG & KARANLIK Röportajı 


Human Deformation - ''Apocalypse Of Putrid Humanity''   Gorebringer - A Craving For Flesh   Misþyrming ''Algleymi''   Mgła ''Age of Excuse''   Metal East : Nove Kolo 2019 Festival Kritiği   TIRAN ''Apocalyptic Tales''   ORGANECTOMY ''Existential Disconnect''   RAVAGER ''Thrashletics''   POSSESSED ''Revelations of Oblivion''   FORGOTTEN ''Of Past And Passion''   DEUS MORTEM ''Kosmocide''   ROCK HARD FESTIVAL 2019  KRİTİĞİ   HELEVORN ''Aamamata''   WINDSWEPT ''The Onlooker''   ATTIC ''Sanctimonious''   THE SCARS IN PNEUMA ''The Path of Seven Sorrows''   DEITY ''Evil Seed of Life''   WHISKEY RITUAL ''Black Metal Ultras''   DESERTED FEAR ''Drowned By Humanity''   AGONY REIGNS ''Death From Within''   FLAMEN ''Furor Lunae''  


 

FacebookTwitterRssSitemize Link VerinİletişimBaşa Dön
Contents - Czell Labs&Solutions